Skip to main content

Cara Mengatasi Asma Secara Semulajadi Dan Berkesan Serta Cepat

Asma adalah penyakit paru-paru kronik yang membengkak dan menyempitkan saluran pernafasan. Sketika serangan asma berlaku, pesakit cenderung mengalami ‘wheezing’ (bunyi seakan bersiul ketika bernafas), sesak dada & nafas. Pesakit juga cenderung batuk pada waktu malam, pagi atau ketika cuaca sejuk. Asma perlu dirawat supaya tidak memudaratkan pesakit & jika lebih kronik ia boleh membawa maut.


Diantara faktor yang menyumbang ke arah berlakunya asma adalah :

Selsema
Jangkitan saluran pernafasan
Terdedah kepada asap rokok atau ubat nyamuk
Alahan terhadap debunga, kulat, bulu haiwan(kucing), habuk, serta makanan
Pencemaran udara dalaman dan luaran
Udara sejuk atau perubahan suhu secara tiba-tiba
Tekanan (stress)
Latihan (senaman berat)
Ubat-ubatan termasuk aspirin dan ubatan anti-radang bukan steroid seperti asid mefenamic (ponstan) atau ibuprofen

Tips mengatasi Asma secara semulajadi

Madu

Makanan sunah ini mempunyai ciri-ciri anti radang dan anti-bakteria yang boleh menghapuskan bakteria penyumbang batuk dan juga membantu merawat keradangan. Madu adalah pengalak sistem imun. Ia lebih efektif jika di konsumi bersama jus halia atau bawang putih sebanyak sesudu teh seberapa kerap yang diperlukan.

Bawang Putih



Ianya boleh menyingkirkan mukus yang terkumpul di dalam salur bronkial yang menyebabkan asma. 3-4 ulas bawang putih setiap hari yng dihancurkan boleh diminum bersama dengan segelas susu panas, bagi mengurangkan bau bagi yang tidak mengemari bau bawang putih. 

Minyak Eucalyptus

Minyak Eucalyptus boleh didapati atau dibeli di pharmacy, ia nya juga mengurangkan rasa tersumbat pada rongga-rongga pernafasan serta mencairkan kahak.

Halia

Boleh membantu mengurangkan radang, melancarkan pengudaraan di paru-paru serta mengelakkan penyempitan ruang udara. Biasanya halia boleh diminum bersama jus delima atau madu mahupun dimakan mentah begitu sahaja.



atau

boleh ikhtiar dengan supplement Shaklee Set Asma yang berasaskan bahan-bahan semulajadi dan selamat.

Omega Guard Shaklee


Omega Guard Shaklee adalah makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan dimana Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. Badan kita sendiri tidak mampu menghasilkan asid lemak omega 3 dengan sendirinya. Omega Guard ini dengan sendirinya boleh mengurangkan keradangan dalur pernafasan pesakit asma serta minyak ikan yang terkandung di dalamnya boleh melindungi paru-paru. Pengambilan 3biji sebelum tidur boleh meredakan sintom asma dan amat berkesan.


Alfalfa Shaklee



Alfalfa Shaklee lebih dikenali sebagai raja segala tumbuhan, bebas daripada pestisid dan bebas bahan kimia, ia mampu meredakan alahan akibat asma, kulit serta hidung yang sensitif. 


Vita C Plus Shaklee


Diantara fungsi Vita C Plus Shaklee adalah meningkatkan sistem imun badan kita, sebotol mengandungi 180 biji tahan sehingga 6 bulan, jimat kan? Ia membantu membina sel darah merah serta membantu sel darah putih menentang bakteria. Ia mampu mengukuhkan sistem imun dan mengurangkan sintom selsema dan alahan yang dihidapi pesakit asma.




Nutriferon Shaklee




Ia mampu meningkatkan sistem imunisasi kita seawal 3hari, ia mampu meredakan stress yang paling penting ia sangat disarankan untuk pesakit asma, kerana pesakit asma amat mudah terkena alahan dan mudah dijangkiti penyakit kerana sistem imune yang rendah.

Di antara Testimoni pesakit asma adalah







Saya faham penderitaan pesakit asma kerana saya juga adalah salah seorang pesakit asma, namun syukur, setelah bertemu Omega Guard Shaklee saya boleh bernafas lega. Untuk sebarang pertanyaan lanjut serta konsultasi bolehlah berhubung dengan saya.

Everina
www.wasap.my/0148838596
FB https://www.facebook.com/eveshaklee86
IG everina_nuri






Comments

Popular posts from this blog

Penyakit Psoriasis , Punca Dan Cara Mengawal Agar Tidak Menjadi Teruk

Psoriasis dihidapi oleh 2% populasi penduduk dunia. Psoriasis adalah sejenis penyakit kulit yang berpanjangan dan berulang. Psoriasis terjadi kerana gangguan sistem imun badan yang mengakibatkan pertumbuhan pantas sel-sel kulit iaitu 2 hingga 3 hari berbanding 21 hingga 28 hari. Ini menyebabkan sel-sel ini timbul ke atas kulit dengan cepat lalu memperlihatkan tompok-tompok merah dengan sisik-sisik ‘keperak-perakan’ yang tebal dipermukaan kulit. Psoriasis juga boleh melibatkan kulit kepala dan kuku. Saluran darah dibawah kulit membengkak lalu meningkatkan aliran darah menyebakan tompok-tompok merah dan kulit mudah berdarah. Tetapi diantara dua puluh pesakit psoriasis, seorang mungkin mengalami masalah sendi seakan-akan penyakit sengal sendi. Psoriasis yang teruk dan meliputi sebahagian luas kulit mungkin mengakibatkan masalah lain. Psoriasis tidak berjangkit, Punca sebenar penyakit ini, tidak diketahui kemungkinan factor genetic dan persekitaran. (kecederaan dan selaran ma

Tips Menghilangkan Gastrik Menggunakan Bahan Semulajadi Dan Selamat.

Sedar atau tidak, banyak rupanya tips untuk menghilangkan gastrik dengan bahan semulajadi dan selamat. Gastrik adalah keradangan, kerengsaan, atau hakisan pada lapisan perut. Ia boleh berlaku secara tiba-tiba (akut) atau secara beransur-ansur (kronik). Penggambilan alkohol berlebihan, muntah kronik, tekanan, pengambilan caffeine atau penggunaan ubat-ubatan tertentu seperti aspirin atau ubat-ubatan anti-radang adalah diantara penyebab gastrik. Ia juga mungkin disebabkan oleh mana-mana yang berikut: Ø Helicobacter pylori (H. pylori): Bakteria yang hidup dalam lapisan lendir perut; jika tidak dirawat, jangkitan ini boleh mengakibatkan ulser, dan lebih teruk, kanser perut. Ø Refluks empedu: Aliran balik empedu ke dalam perut dari saluran hempedu (yang menyambung ke hati dan pundi hempedu) Ø Jangkitan yang disebabkan oleh bakteria dan virus. Jika gastritis tidak dirawat, ia boleh mengakibatkan kehilangan darah yang teruk dan boleh meningkatkan risiko kanser pe

Gout Dan Penawarnya Serta Cara Merawat Dengan Semulajadi.

Gout adalah sejenis penyakit sendi yang disebabkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi. Gout disebabkan oleh paras asid urik yang tinggi dalam badan. Asid urik ialah hasil lebihan sel-sel mati yang terdapat pada hati serta asid amino berlebihan akibat pengambilan protein yang tinggi. Gout boleh menyebabkan gejala dan tanda-tanda seperti nodul di bawah kulit yang dipanggil tophi, kemerahan bersama, rasa panas dan bengkak pada badan manusia seperti lutut, buku lali, pergelangan tangan, tangan serta telinga. Asid urik sepatutnya boleh disingkirkan melalui urin dan najis. Gout terjadi apabila asid urik tidak mampu disingirkan lalu akhirnya semakin tinggi dalam badan sehingga membentuk hablur kristal pada bahagian sendi. Apa yang kita khuatiri adalah, jika dibiarkan dan tidak dirawat, ia boleh mengakibatkan kehadiran batu atau kristal dalam buah. Jika perkara ini terjadi, ia akan menyebabkan kegagalan fungsi buah pinggang atau pun ‘Sakit Buah Pinggang’.